Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 31 december 2012

Nyårsafton med två två-åringar

Jag kan väl tycka att nyårsafton är en typisk sådär uppsjåsad (eller hur det nu stavas) dag. När man ska ha en riktigt rolig fest och vara uppe halva natten och berätta hur duktig man ska vara nästkommande år och berätta hur nöjd man är med allt i sitt liv. Så himla skönt att inte facebooka längre, får jag säga. För där är ett typiskt skryt-ställe där alla kan berätta och visa hur lyckade allas liv är.

Men det blir ju inte riktigt samma sak med barn. Speciellt inte små såna. De vaknar ju likt förbenat innan sju. Och somnar de senare på kvällen så vaknar de bara på lite sämre humör.

Vi firar därför med en annan barnfamilj som inte heller orkar festa hela natten. Det blir god mat. Lite barnanpassad sådan. Och lek med barn. Och nattning av barn. Och yatzy. Och lite gott att dricka. En skål vid tolvslaget. Och sedan en lyckönskning om ett gott nytt 2013. Och godnatt.

Så gott nytt år, alla! Nästa år ska jag äta exakt lika mycket godis. Träna exakt lika lite. Njuta av livet och min familj. Men antagligen inte bli någon bättre människa. Men god nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)