Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 11 februari 2013

Dessa härliga kommentarer eller av barn och idioter

Egentligen skulle fler öva på att vara lika spontana som barn. Då skulle nog världen vara en lite roligare plats.

Visst, ibland kanske de är lite för ärliga. Men jag tror ändå att samhället skulle tjäna på det. Tänk dig hur skönt det skulle kunna vara att få säga det uppenbara till någon. Som alla ser, men ingen vågar säga. 

Min mormor brukade alltid säga:
- Av barn och idioter får man höra sanningen.
Och visst är det så. Men ibland vore det skönt om vi kunde få vara lite ärligare, utan att behöva känna sig som en idiot. Det skulle om inte annat vara bra mycket roligare.

Istället för att prata bakom ryggen på andra. 

Tänk att höra detta oftare:
- Måste du säga så till mig? Jag blir faktiskt ledsen då.
- Nämen vilket roligt förslag! Det provar vi!
- Jag måste bara rulla mig lite i snön innan jag fortsätter den här promenaden.

I helgen vid frukostbordet. Jag berättar att pappa är uppe i Hagfors och jobbar på svenska rallyt. Anton utbrister:
- Det ska jag jobba som när jag blir stor. Och dykare. Och elektrik. OCH superhjälte. 
Liten paus. Han ser kanske på mitt ansiktsuttryck att jag är lite skeptisk. Anton igen:
- Man KAN faktiskt det. Om man vill.
Vilken härlig inställning. Att man kan göra vad man vill. Bara man bestämmer sig, liksom. Tänk om fler vuxna kunde tänka så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)