Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 14 februari 2013

Ibland är man mer mamma på en tjänsteresa än med sina barn

Den här veckan har Fabian varit febrig, snorig och hostig. Vab hela veckan. Inte för mig, men ändå. Jag var hemma i måndags.

Sedan skulle jag återigen till Sunne med jobbet tisdag till onsdag. Samma som förra veckan. Och som nästa vecka. Och veckan därpå. Spa, skoter och introduktion av nytt arbetssätt för några olika arbetsgrupper på mitt jobb. Jag har roddat det hela. Har jag nämnt att jag älskar mitt jobb? Inte bara när jag får möjligheten att åka iväg såhär, utan annars också.

Men ibland kan det faktiskt vara lite som att vara med sina barn, när man åker iväg med andra. I alla fall när det är såna som inte är så vana vid att åka iväg sådär.

Jag får se till att alla är med. Att de passar tider.

Så här kunde det låta:
Jag: - Det här brödet är väldigt salt så du behöver nog inte ta på något flingsalt.
Vuxen man: - Jag ska bara prova lite.
Han häller på typ halva skålen. Smakar. Säger: - Oj, vad salt det blev. Jag kanske skulle lyssnat på dig.

Eller såhär:
Jag: - Ska du verkligen inte låna en skoteroverall? Det är mycket snö och minusgrader.
Annan vuxen man: - Nej, jag klarar mig nog.
Efter skoter turen är mannen alldeles snöig. Han fryser så han skakar: - Ja, det kanske blev lite kallt.
Annan vuxen person: - Men du har väl i alla fall långkalsonger?
Den kalla (och korkade) mannen: - Nej.
(Som i övrigt även tappade sin telefon (som användes både i jobbet och privat) under färden.)

I restaurangen. Servitören presenterar kvällens 3 rättersmeny, där kungskrabba är förrätt.
En annan vuxen kvinna säger högt och tydligt: - Ja, det där kommer inte in i min mun.
Hon gillar inte skaldjur. Men jag skulle ALDRIG få för mig att säga något dylikt.
Möjligtvis min fyraårige son. Men ingen vuxen person, kunde man ju tro.

Ja, så ibland kan det vara som att vara iväg med sina barn. Men man slipper i alla fall mata dem och torka dem kring munnen.

I övrigt var det en väldigt rolig resa.

Och nej. Det var inte min man som vabbade resten av veckan. Min pappa (som är världens bästa, och pensionär) tog barnen två dagar. Och idag var min man hemma. Så jag kom hem till ett nystädat hus efter jobbet idag. (Och nej, det var inte städhjälpen, utan det var faktiskt världens bästa man som gjort det. Med hjälp av Fabian.)

Så nu har jag varit på kontoret en dag den här veckan. Och jobbat lite hemma nu på kvällen. Men nu tar jag helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)