Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 3 februari 2013

Kissar man inte på sig så är man värd en överraskning

I fredags hade Anton haft torr natt-blöja i sex nätter och då hade jag lovat honom en överraskning. Han fick lego, som just nu är bland hans favoritleksak. Ja, tiden går. Anton har blivit en stor kille. Nu har han slutat med natt-blöja. Det känns stort.

Även fast det inte kan anses som tidigt på något sätt. Att hålla sig torr när man är 4,5 år. Inte för att det är en tävling på något sätt. Inte alls. Men jag känner mig ändå stolt över honom.

När lillbrorsan dricker välling så vill väl han också göra det. Och sover man som en stock så är det svårt att vakna för den lilla petitessen. Herregud, blöjorna är ju så torra nuförtiden. Det känns ju inte om man kissat. Kan inte vara lätt att vänja sig av då.

Annat var det på min tid, med gröna-vågare till föräldrar som använde tygblöjor på sina barn. Då var det säkert inte lika svårt att sluta med blöja. För den borde ju inte ha varit så bekväm när den var blöt. Men med dagens blöjor, som är super-ultra-torra och kan hålla inne en massa kiss. Då kan man ju lika gärna fortsätta sova och bara kissa.

Men det har han alltså slutat med nu.

Ja, det var bara det jag ville säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)