Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 25 mars 2013

Efter en heldag på dagis

...kan jag konstatera två saker.

För det första: hur fan orkar man jobba på ett dagis? Jag känner mig totalt slut som människa. Ingen vettig person kan ju vara gjord för att jobba med barn hela dagarna.

Att orka med den höga ljudvolymen. Att, istället för att klä på ett eller två barn, så klä på en hel armé med barn sina overaller. Och att sedan klä av dessa igen. När de är dyblöta och leriga. Att få läsa sjuttioelva sagor. Och avstyra femtioåtta bråk.

Men det förstås. Personalen får ju också se barnens utveckling. Och de lär verkligen känna barnen. Och bla bla bla. Men det hinner man ju inte med när man bara jobbar där en dag.

Nej, jag är totalt slut. Att ha barnen på föräldrakooperativ gör att man får en annan inblick i barnens vardag. Men den heldagen man ska jobba där är sinnessjuk. Personalen är mina idoler!

För det andra: vilka kläder skickar vi vuxna med barnen? Dåligt med extra kläder. Vilket verkligen behövdes efter vattenlek ute och fullt av icke-vattentäta kläder. Tror någon verkligen att det funkar med skinnboots på en femåring? Att de liksom inte söker upp det mest blöta stället för att sitta där och gräva med spadar?

Jo, och så funderar jag på hur jag ska klara mig från influensa. Nu när jag haft snorisar överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)