Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 26 maj 2013

Mors dag och så lite klagomål

Firade Mors Dag med trädgårdsarbete idag! Härligt att arbeta med kroppen och dessutom få sol på sig!

Mannen lät mig sova imorse, fast det var min morgon egentligen. Men jag hade å andra sidan försökt få Fabian att somna om mellan 5.20 och 6.40... Lyckades tillslut. 

Sedan fixade min man potatislandet, fräste jord och hade sig. Det är lite för tungt för mig. Perfekt, så kan äntligen potatisen ner i jorden!

Sedan hade vi besök av tre andra mammor till middag. Jag vill inte klaga, men det var inte direkt så att de andra (av manligt kön) trängdes i köket för att hjälpa till med matlagning eller disk. Varför ska det alltid vara så? Jag kan bli lite trött på det. Hur ska våra barn lära sig jämställdhet om vi själva inte föregår med gott exempel? Jaja, när helvetet fryser till is, eller hur var det nu... 

Men nej då, jag ä int bitter. Behövde bara väga upp för alla andras PERFEKTA, toppenbraiga Mors Dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)