Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 25 augusti 2013

Jag ÄR glad för både Antons och vår skull

Missförstå mig inte. Jag vill inte på något sätt klaga på att Anton varit hos mormor och morfar hela helgen. Inte alls.

Vi har hunnit med en massa! Sytt färdigt de sista gardinerna till uterummet. Röjt i hobbyrummet. Hämtat sten till att restaurera upp muren. Storhandlat. Städat gästrummet till bästa Petra som kommer nästa vecka. Tvättat fönster. Oljat in trappsteg till logen. Ja, säkert mer, men jag kan inte komma ihåg allt. Så mycket har vi gjort. Minns inte när vi överhuvudtaget hann med så mycket. 

Men alltså. 

När Anton kom hem så har han också gjort en massa roligt. Hela helgen. 


Och blivit underhållen och uppassad av två vuxna. Hela helgen. 

Så nej, jag vill inte alls gnälla på situationen. 

Men herregud unge, sansa dig. Gnäll. Gråt. Skrik. Inget är bra och inget blir bättre. Trött, hungrig och varm efter att ha golfat med mormor det sista han gjorde. Men visst. Det var en skön helg. Och jag är väldigt tacksam för att han fick vara där hela helgen. Vadå, lät jag inte nöjd? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)