Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

fredag 27 september 2013

Många aktiviteter hemifrån gör mig extra hemkär

Ni vet den där känslan när man varit hemifrån lite för mycket och bara vill vara hemma. Hemma i tryggheten. Lugnet och stöket. I doften av hemma. 

Den här veckan har bestått av jobb på dagarna och massa roliga grejer på kvällarna.

Tisdag - mys på Kalhyttans Herrgård med mina barn, min syster och bror och deras respektive. Jag åkte tidigare från jobbet och hämtade barnen. Vi grillade god mat ute i kylan (jättekallt!) så vi fick klä på oss lite extra, men det var det värt. Min bror och hans tjej (längst t.h och längst t.v på översta) bor i Falun men har varit på ert långt besök i Värmland. Underbart roligt och då måste vi ju passa på att ses!



Vi åkte vi hem när barnen skulle sova. Sedan åkte jag på handbollsträning. Helkväll alltså. 

Onsdag: Vi brukar träffas några kollegor (och före detta kollegor) och pyssla. Ja, och äta god mat och prata en hel del. Men lite pyssel hinns det oftast med också. Jag håller på med handledsvärmare. (Som för övrigt är ett måste i denna höstiga kyla.)


Torsdag: Avslutning med min arbetsgrupp på jobbet, eftersom vi är en del av en ny avdelning nästa vecka och då finns inte vår gamla ledningsgrupp. Vi gick och såg den internationella utställningen 1001 inventions på Värmlands Museum. 


Sevärd! Spännande att se hur mycket som uppfanns för så länge sen. Innan all dagens teknik (för att inte tala om internet) fanns! Men det var ju de som uppfann tekniken. (Hur nu det kan gå ihop. Hursomhelst.) Sedan åt vi god middag på Munken. 

Så eftersom jag inte haft en hemmakväll på väldigt länge (för att vara mig) så känns det extra skönt med den här lediga fredagen. Mys med barnen


och mycket fix och trix hemma. (Plocka, vattna, städa, laga mat......) 

Trevlig fredag på er alla härliga bloggläsare!

10 kommentarer:

  1. "I doften av hemma"... så fint uttryck, kanske tjuvlånar jag det en dag. Vilka härliga späckade dagar! Önskar er alla en skön helg! Själv är jag i Götet och Bokmässan och ska försöka hitta fram till montern som har min debutbok på display.... Spännande! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får låna det när du vill! Och grattis till debuten!!!! Vad roligt att få se sin egen bok på mässan!! Vilken grej!!
      Sköt om dig, kram!

      Radera
  2. Älskar hemma ♥
    Tryggt, lugnt och gemensamt mysigt med mina döttrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så!
      Ha en skön helg! Kram Maja

      Radera
  3. Hemma är ljuvligt! Men er utflykt såg inte dum ut den heller.
    Hoppas helgen fortsätter mysigt för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas du också får en härlig helg! Kram Maja

      Radera
  4. Hej Maja,
    kul att du lämnade en kommentar inne hos mig så att jag hittade hit, kikade runt här och tycker att du har en underbar blogg och jag kommer tillbaka!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så väldigt mycket, vad glad jag blir! Jag gillar din blogg väldigt mycket och kommer garanterat återkomma till dig! Ha en fin helg du med!

      Sköt om dig, kram!

      Radera
  5. Tisdagens händelser läste jag med glädje! Blir varm när jag ser dem!
    Och onsdagens; kul att du håller stickkunskaperna vid liv, och handledsvärmare är både skönt och fint.
    Hälsa alla från mig! Det känns tomt när jag passerar Fågelvägen, ja du vet vad jag menar. Nu låter det som om jag kan flyga...!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att du gillar att jag stickar! Det kunde varit du som lärt mig.... Nu har jag vant mig utan fågelvägen, men det kändes konstigt väldigt länge!
    Sköt om dig, många kramar Maja

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)