Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 15 september 2013

Sommarblommor bort, välkommen hösten!

Idag spenderades förmiddagen tillsammans med barnen och deras mormor i skogen. Det blev (självklart) pick-nick, bärplockning och kurragömma.

När barnens munnar var lilarosa av alla blåbär och deras små ben trötta av allt springande och cyklande så åkte vi hem till min mamma och lagade grönsakssoppa och gräddade våfflor. 

Även fast regnmolnen hängde tunga så ville jag fortsätta vara ute. Jag lämnade barnen hemma (hos deras pappa, som nu vaknat efter gårdagens fest) och åkte och köpte in nya höstblommor. 

Jag hade tröttnat på mina överblommade sommarblommor. De såg för sorgliga ut. 


Sedan hjälpte barnen mig att plantera nya blommor, sopa utanför huset och plantera in alla kryddor (som stått i en balja utanför farstun). Och såhär höstigt blev det. 


Trots att regnet öste ner så fortsatte vi att fixa ute. Anton och jag var helt blöta i håret av allt regn när vi var färdiga. Så vi gick in och tog en varm dusch tillsammans. Sedan kom mannen och Fabian med pizza. Och så njöt vi i soffan i uterummet medan regnet smattrade mot verandagolvet. 

Välkommen hösten!

6 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har:)
    Känns bra i magen att läsa om din vardag med era barn. Hit återkommer jag gärna:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag tackar ödmjukast! Vad roligt att höra! Sköt om dig, kram!

      Radera
  2. Detsamma som Annika, säger jag!
    Du har en väldigt trevlig blogg och jag återkommer jag också, helt säkert.
    Börjar följa dig precis som du har gjort hos mig. Tack för det och varmt välkommen!
    Nu ska jag fortsätta läsa här inne hos dig
    Ljuvliga bilder!

    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så hjärtligt! För både lovorden och välkomnandet! :) Ta hand om dig, kram!

      Radera
  3. Åh, så höstfint ni har fått det. Jag vill också!:-) Men här ska vi snart flytta så det får bli till nästa höst istället. En liten liten höstplantering måste jag få unna mig, men det är allt. Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack! Om du planterar i kruka så går det ju alltid att flytta med... Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)