Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 21 november 2013

När mannen mittemot snarkat färdigt så är jag nästan hemma

Återigen tågets dunkande ljud. Människor som vill bort. Och hem. Vi stannar på de mest underliga ställen med ett tåg som ser ut att vara hämtat från 60-talet.


Två dagar fyllda med inspiration, information och motivation.
Med toppar (som Elaine Eksvärds retoriksnack, Niklas Modigs fotbollsanalys och Glada Hudikteaterns möjlighetspepp) 


och dalar (som statistik och kvalitetsstrategier (jag vet, det borde intressera mig eftersom det är sånt jag jobbar med, men ibland fångar inte paneldebatten eller föreläsaren min uppmärksamhet tillräckligt bra)).

Nu lämnar vi Kvalitetsmässan lite mer peppade inför vinterns arbete. Och jag är ännu lite mer utsövd efter två mastodont-sovar-nätter! 

Imorgon får jag äntligen pussa och krama mina barn (de har nog somnat när jag kommer ikväll) och så kommer några väldigt fina vänner på besök. Jag började precis stressa upp mig över att jag borde städa och handla imorgon, för vad skulle jag laga till lunch. Då frågade min kloke chef bredvid mig hur goda vänner det egentligen är. För om det är ordentliga vänner så bryr de sig väl inte om lite damm i hörnen. Nej, det är ju klart. Allt kanske inte behöver vara så överambitiöst jämt. Jag behöver ju inte göra fem-rätters buffé utan det räcker ju bra med en god soppa! 

Och nu har mannen på andra sidan gången slutat snarka. Och tåget tuffar på. Och snart får jag krama min man. Lycka! 

2 kommentarer:

  1. Vill bara önska dig välkommen hem, vännen! Ha en fantastisk fin avslutning på veckan tillsammans med de dina. KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Önskar dig en skön helg tillbaks! Kram!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)