Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 19 december 2013

- Åååååh så fint! Är det en tomte? - Nej, en julgran!

Idag när jag hämtade barnen så skulle förutom ALLA kläder, även barnens julpyssel med hem. Och det var inte lite grejer. Väl hemma tömde de lyckliga ut allt på hallgolvet. 

 
Några grejer var riktigt fina, faktiskt. Anton hade bl.a. gjort en ljuslykta, som han var väldigt stolt över. 


Men vissa saker kanske hade lite mer att önska. 


Eller får man säga så om sina barns pyssel? När de målat några streck på ett papper och kommer rusande med det och överlämnar det andäktigt som den finaste present. Och visst, de första gångerna är det väl fint. Jag har sparat några av Antons första teckningar i en pärm. Och de andra föräldrarna på dagis bara skrattade när jag berättade att jag sparade det. Jag fattade ingenting. Tills nu. När man fått sjuttioelva papper som verkar föreställa en vandrande pinne på en rishög. (Om man har väldigt bra fantasi.) Men som tydligen föreställer Spiderman. (- Det ser du väl!)

Fast julpysslet i år var i alla fall bättre än förra året. Såklart. De har ju blivit ett år äldre. Jag är ändå väldigt glad över att de gillar att pyssla och tänker inte på något sätt förminska deras lyckliga känsla. Även fast allt kanske inte får plats i granen.

Imorgon ska vi dammsuga. Det är det enda "duktiga" vi ska göra. Utöver det så blir det mys i soffan, lång frukost, promenad till skogen och pick-nick, pyssel och kanske bakning. Men inga större utsvävningar. Jullovet ska börja lite lugnt! Och ja, så kanske vi måste röja lite grejer i hallen. Om vi ska kunna ta oss ut i skogen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)