Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

lördag 7 december 2013

Att egentligen vilja fika på stan men i verkligheten bara vilja krypa under täcket

Den här dagen blev inte något av det jag tänkte (ingen julmarknad, ingen fika på stan, ingen julklappshandling) på grund av att min förkylning tagit omtag och jag inte haft orken. Det har känts som om jag vill gå och sova. Krypa ner djupt under täcket och inte höra barnens gnäll eller diskmaskinens durrande. Inte se tvätthögarna eller alla utspridda leksaker. 

Och det var ju idag som jag skulle få lite egentid. Jag har vabbat, varit sjuk och sen även haft barnen nästan varje kväll för att mannen har jobbat och varit på möten. Så idag skulle jag få göra vad jag ville. Vara bara Maja. Men jag orkade inte. Det gör mig sorgsen. Som om jag var ett litet barn och någon tog godiset från mig. (Fast jag åt inte godis när jag var barn, men ni fattar vad jag menar.) 

Även fast jag bara slappade på förmiddagen när mannen tog med barnen och åkte iväg en stund, så ville inte orken komma. Och det blev ingen harmoni i familjen. 

Så på eftermiddagen skjutsade jag Anton till farmor, eftersom han var i stort behov av miljöombyte. (Och hon behövde hjälp med att ställa fram tomtar.) Och nu är mannen på julfest och Fabian sover. 

Själv dricker jag honungste och whiskey, äter smågodis, lyssnar på "Så mycket bättre" och tittar på ljusens varma sken. 




Förhoppningsvis är jag piggare imorgon. För jag vill inte spendera helgen i ett segt mos. Det är väl tusan att jag ska stressa upp mig över att inte behöva stressa. Nåt jag får jobba på kanske. (Men jag vet ju att det bara är en futtig förkylning, som kommer gå över. Inget värre. Inget livshotande. Det gör mig också arg på mig själv.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)