Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 22 december 2013

Lördagens lärdomar - man ska aldrig ropa hej!

Flera gånger den här veckan har jag sagt att:
- Ja nu är vi äntligen friska hela familjen, så nu har vi väl gjort vårt och får vara friska över jul! 
Det har känts lite som att vi haft större chans att vara frisk över jul (att vi redan varit tillräckligt sjuka), än alla andra, som varit helt friska. 

Men jag vet ju så väl hur det där brukar sluta, så jag fattar inte att jag fortsätter. Precis, det slutar tvärtom. 

Det gick magsjuka på dagis sista veckan, som vi hoppats klara oss ifrån. Men igår var det Antons tur med diarré, ont i magen och feber. Stackaren. 

Det har varit två dagar av kontraster. Titta här:

I fredags, mysig stund i skogen 


mot kontrasten julfest (med mannens företag, bowling, julbord, grym Queens-konsert, dans på uteställe).


Och igår en uppspelt Fabian när vi äntligen klädde granen


vs en hängig Anton, som inte alls ville göra någonting.


Den enda fördelen med att Anton inte ville vara med och klä granen var att jag i princip fick klä granen som jag själv ville. Dvs jag struntade i ungefär hälften av pyntet som vi hade förra året. Lite mer lagom då, tycker jag. Visst Fabian var med, men han var väl kanske inte jättesnabb. 

Gårdagens bästa var hursomhelst när min man sa:
- Det spelar ingen roll om vi måste vara hemma på julafton, huvudsaken är att jag får vara med dig och barnen.  
Och det är ju helt sant. Det planerade julfirandet är ju inte livsviktigt, även om jag verkligen sett fram emot det. Finns det risk att vi smittar andra så får vi hålla oss hemma. Men då är vi åtminstone tillsammans. 

(Anton är mycket bättre idag. Hungrig och törstig. Det gläder mitt mammahjärta.)

8 kommentarer:

  1. Det var ett sanningens ord ifrån mannen din. Visst är det viktigast att vara tillsammans.
    Vår gran är nog mer som er var förra året. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sannerligen ett sanningens ord!
      Haha, det är ju inget fel på den sortens gran heller! :)
      Ha en fin jul, kram!

      Radera
  2. Klok make du har!:)
    Det finns inget viktigare än att vara tillsammans
    och när man har småfolk i huset så händer saker titt som tätt

    Julkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland blixtrar han till! :) Men visst är det ju så, även om man ibland glömmer bort det i all julstress. (Även om vi haft väldigt lite av stressen i år.)
      Hoppas du får en härlig jul med mycket kärlek och lite stress. Många kramar!

      Radera
  3. Ja, det är lite typiskt...
    Hoppas han pissar till och ni andra slipper!
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hoppas du menar frisknar till! :) Rättstavningsprogrammet är inte alltid klockrent....
      Hoppas du också får en fin och frisk jul, Malin! Kram Maja!

      Radera
  4. Hoppas hoppas ni får vara friska över jul,
    jättefin header på killarna.
    Önskar dig och din familj en
    GOD JUL
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack AnnaMaria, det hoppas vi verkligen också! Jag håller tummarna!
      Önskar dig en roligt god jul, många kramar!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)