Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

fredag 17 januari 2014

Jag kanske inte skulle varit så snabb att döma prickarna

Ja jo. Jag vet att jag kan ha nämnt att det var så häääärligt att vabba och att Anton knappt ens hade vattkoppor. 

I onsdags ja. 

Igår eftermiddag räknade vi prickarna till 160 stycken. Och det har inte blivit färre sen dess. Många av dem ser jätteäckliga ut med vätskefyllda blåsor. Och oj vad de kliar sen. Jag tycker synd om min fem och ett halvt åring, som också blivit hängig, med ont i halsen och lite feber. 

Medan den andra sonen, som snart fyller tre, inte fått en prick. Än.

Utan han är fylld av energi. Och sug efter att åka pulka. Hela tiden. Medan Anton inte orkat med att vara ute. Torsdagen var inte jättehärlig, det får jag väl erkänna. Jag fick ändå tid att städa lite och röja ur mina skåp i badrummet, från massa onödiga grejer som jag ändå inte använde. Men med barnen gnällandes och bråkandes, mestadels. 

Därför var det så extra skönt att bästa L kom idag. Vi umgicks hela dagen och kunde underhålla båda barnen på olika håll när det behövdes. 

När det blev kväll så tyckte jag ändå att jag förtjänade lite tid utanför hus och utan barn. Så jag och bästa L åkte till en handbollskomis och kollade på handbolls-EM. Och åt pizza, massor av snacks och eventuellt pratade en hel del. 

Det var väldigt skönt som omväxling. 

Nu förtjänar jag lite mys i soffan med min käraste. Och det förtjänar han också. Vad har du gjort dig förtjänt av idag? 

(Sven, vår katt, har också tagit helg!)

2 kommentarer:

  1. Låter tufft det där. Linus som snart är sju har fortfarande inte haft vattenkoppor. Fasar för den dagen han får det, då kommer han ju inte att kunna ha protesen på hela tiden. Men det tar vi då ;) Jag är värd ett riktigt lugnt soffhäng ikväll pga en krånglande tand som ska få vad den tål på måndag!
    Ha en fortsatt mysig lördagskväll!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det sägs ju att det blir värre ju äldre man är när man får det. Men å andra sidan så drabbas alla så olika ändå. Så det är ju inget att oroa sig för i onödan!
      Jobbigt med onda tänder, hoppas det blir bättre snart! Och att ni får en skön helg, kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)