Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 18 februari 2014

Bryr ens de andra tågresenärerna sig om mig?

Tågresa genom gråa vidder, nakna träd, stora bondgårdar och isiga sjöar. I lurarna skön musik. I tankarna mycket jobb, men också familjen. Och våren. Framtidsplaner. 

Återigen slås jag av hur många människor som är på väg åt samma håll. Åtminstone fysiskt. Men vad göms egentligen i deras tankar, erfarenheter och viljor? Den till synes nonchalanta damen. Är hon egentligen full av bus? Den tålmodiga småbarnsmamman. Hur har hennes dag sett ut? Den coola killen i sneakers och Poltergeist T-shirt. Vart är han påväg? 

Visst är det väl spännande att tänka så? För alla är vi ju mittpunkten i våra egna världar och universum. Men ibland är det roligt att tänka sig in i andras världar.

Passerar snart Södertälje och temperaturen ute är +4 grader. Molnigt, tror jag. Svårt att veta, eftersom det är mörkt ute. Men så har åtminstone hela dagen varit. Molnig. Till skillnad från igår. Då satt jag ute i solen och såg på när barnen fångade löv i sina fjärilshåvar. Himlen var så blå och jag så lycklig. För vem blir inte lycklig av att äntligen få se solen. Så efterlängtad. Och välbehövlig.


Men idag uteblev det soliga vädret som var lovat. Fast jag kände att jag hade kvar några solstrålar inom mig. De ska jag spara på ordentligt. Och plocka fram några stycken varje dag. Det har väl du också gjort? Så att vi kan sprida glädje till varandra ändå. Även fast solen uteblir. Jag har blivit lite mer lik solen i håret, efter dagens frisörbesök. 


Undrar vad de andra passagerarna tycker om mig. En tjej som sitter och smygfotograferar sig själv. Och ler. Konstig, kanske några tycker. Men det bryr jag mig inte om. 

Stor kram till er!

2 kommentarer:

  1. det är roligt att studera människor, fundera över dem. sen får de ju tänka vad de vill om mig.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur! :) Håller helt med dig! Stor kram!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)