Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 12 mars 2014

En veckas semester gör underverk (och nu har ju våren kommit)

Semester. Detta underbara påfund. Vi har njutit av varje ögonblick och jag gjorde inget av punkterna som jag skrev om i min lista. Jag lovar, inte en enda. Tusen tack för alla fina hälsningar!

Blev istället en hel del sol, ta dagen som den kommer, bada en massa och äta ännu mer massor av mat. Och så massage, fyra dagar av sex. Här ska njutas! (Jag rekommenderar dock inte "fisk-massage" för den kittlige. Och fiskarna var sjukt stora. Trodde de skulle äta upp mina fötter.)











 Men nu är jag så pumpad med energi att jag nästan blev lite förvånad när vi landade i Sverige idag. Då sken ju solen och det var vår i luften. Det doftade vår redan när vi klev av planet. Och när vi stuvat in resväskorna i huset var jag tvungen att städa bort våra rester av vinter (sparkar, bob, snömattor och snöskyfflar) och ta bort fågelmaten. Men det har väl ni säkert redan gjort för länge sen? Jag ville börja plantera ut penséer och sätta fröna i jorden. Men insåg att det kanske var lite tidigt. Och att det kanske var prio att fylla upp kyl och skafferi igen, att tvätta och att packa upp.

Nu ska jag försöka klara mig utan en massa semester-grejer. Avvänjningsvecka är nog vad jag borde ha. (Efterrätt till varje måltid, att få maten lagad, att dricka vin och öl varje dag och äta en massa chips och godis.) Wish me luck!

5 kommentarer:

  1. Så härligt ni har haft det! Välkomna hem! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Vi hade en manlig flygvärd på planet hem som jag tänkte kanske kunde vara du. Men jag tänkte att då borde du väl sagt nåt och att du antagligen inte åker dessa sträckor. Men det hade varit ett häftigt sammanträffande! Sköt om dig, stor kram!

      Radera
  2. så härligt det ser ut. Verkar som om ni haft det ljuvligt. Ibland behöver man semester;)
    Önskar dig en bra avvänjningstid;)
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Ja en veckas sol och semester skulle alla få ha på vintern... Då skulle det nog vara mindre depression och krig i världen. Det går väl sådär med avvänjningen.... Kramar Maja!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)