Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 30 mars 2014

Lördagens (och söndagens) lärdomar - ser du inte skogen för alla träd?

Den här helgen har jag hunnit med att tänka och väga olika argument fram och tillbaka. Och jag har kommit fram till en klyscha, lika klichéartad som sann. Jag ser inte skogen för alla träd. För det är ju inte lätt att se den där skogen när det står en massa träd i vägen. Ja menar, de skymmer ju!

Som jag skrev för några dagar sen så hade jag hittat ett hus. Eller som det kändes, "THE house"! Som jag alltid drömt om ett rött hus i skogen med grova golvplankor, vedspis och hönshus. Och där stod det och väntade på oss. Eller tydligen bara mig, för det var liksom bara jag som ville flytta dit.

Och nu inser jag, efter en stunds drömmande och grubblande att jag inte vill ändå. Vad tusan, vi har det ju underbart här. I det GULA huset, med rött uthus, underbara öppna landskap och världens bästa grannar. Idag var de närmaste grannarna hästar. 


Men vi fick också ett spontanbesök från mänskliga grannar, vilket var väldigt trevligt. 

Så även om det inte är helt perfekt, så blir det liksom inte mycket bättre. Gräset är ju oftast inte grönare på andra sidan. 

Vill bara uppmana er andra att njuta av det ni har, vare sig det är skog eller träd. Det finns alltid något vackert i det enkla och lilla. Glöm inte det!

Klippte förresten sönerna i fredags. Enligt en annan granne så hade ett frisörbesök kostat 399:- för hennes son. Så nu tjänade jag ju nästan 800 spänn! Undrar vad jag ska göra för dem? Gå till frisören själv, kanske? :) 


2 kommentarer:

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)