Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

lördag 17 maj 2014

En bra dag i Stockholm, helt enkelt

Den här dagen, alltså. Sitter vid Liljeholmskajen och hör måsarnas skriande, människors sorl och någon borrmaskin. Solen värmer mina bara tår och vinden gör att flaggorna fladdrar lite försiktigt. Blandat med de stora fiskebåtarna reser sig stora lägenhetskomplex, en skärgårdsholme och en ståtlig bro.



Jag tog en paus från mammalivet och Karlstad. En helgs paus och andrum. 

Igår gick vi på en fantastisk teater, där min systers svägerska spelade huvudrollen. Efter teatern slöt vi upp (15 personer, inkluderat mina föräldrar och syskon) på en tapasbar och spanade efter andra kändisar. Och såklart hyllade vår egen kändis. Sedan kom min fina barndomsvän och vi åkte hem till henne. 

Där har jag nu fått frukost på en solig balkong och härliga skratt med deras tre-åring. Men nu har jag tagit en paus ifrån det och alltså satt mig här. På en träbänk, vid en kaj. Och känner mig så lycklig över att ha så fina människor omkring mig.

Det kommer bli mer Stockholm. Men säkert med lite mer trängsel och stress. Men med samma sol och lättsamma sinne. Trevlig helg, kära du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)