Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 3 juni 2014

Loppisfynd med succé

Om Anton är insnöad på fotbolls-VM så är Fabian totalt frälst över Bilar-filmen och Blixten McQueen. Eller "Bicken mä Kiin", som han säger. 

Jag förstår inte varför det kan bli sån hysteri över en film. Eller här handlar det egentligen inte om filmen, eftersom typ alla barn som älskar Blixten inte ens sett filmen, eftersom de är för små för det. Det är snarare all merchandise, alltså alla tillbehör, som säljs. 

Så när jag kom hem från söndagens loppistur var lillgrabben ganska nöjd över två av mina inköp. 

- Bicken mä Kiin!!


Javisst, jag skulle ju kunna köpa något annat roligt, för att bredda hans intresse. Jag gillar verkligen att köpa tajts och lila tröjor till honom. Också. Men ibland får man väl köra på det säkra kortet och inhandla något som garanterar succé.

(Ja, han har lite annat med Blixten också...)

På tal om garanterad succé. Hittade den här tröjan till Anton. 


(VM går ju i Brasilien, för den som inte fattade kopplingen.)

Mitt bästa loppisfynd den här helgen kom faktiskt från lördagens tur. Den här skålen, gjord i lera av något slag. Passar perfekt för citrusfrukter, tycker jag. 


Min man undrade som vanligt om vi inte hade tillräckligt med skålar. Men jag tror inte det, va. Jag lovade hur som helst sortera bort ett par skålar som inte används. Dessa får jag väl sälja på framtida loppis.

Förutom loppisar så har trädgården varit i fokus under helgen, såklart. Idag har dock vädret vänt och regnet hänger i luften. Och min ork för planteringar har ersatts av halsonda, ont i hela kroppen och noll ork. Men jag kan i alla fall njuta av att planteringarna är klara. Det finns massor av nya blommor och landet gör liksom jobbet en stund. Nu slipper man ju vattna snart också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)