Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 5 juni 2014

Vänner-maraton känns som mitt enda alternativ

Usch för att vara sjuk. Inte ens orka ta hand om sina egna barn. Det är verkligen en grej jag inte tänkte på innan jag blev mamma - att jag måste fortsätta att vara mamma trots att jag själv är sjuk!

Men barnen är ju på dagis medan jag ligger hemma och försöker friskna till. Och jag har sån himla tur att barnens farmor hämtar dem på dagis idag och tar med sig dem hem till sig. Så att smittorisken minskar. 

Hela förmiddagen låg jag och sov. Och hela eftermiddagen har jag kollat på TV. Vad annat kan man göra? 

Och det är inte helt fel, det heller! Min man fixar middagen och jag blir servad. 
Vänner-maraton och bara vila. Det händer ändå inte varje dag annars.



Förutom att han helst inte ska gå i närheten av mig och det känns tråkigt!  Men inga fler med influensa, tack! 

4 kommentarer:

  1. Krya på dig!!!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Det känns åtminstone bättre idag! Kram!

      Radera
  2. Grattis till mosterskapet först av allt! Så mysigt. Och så underbart att få se sina barn bygga relationer med sina kusiner.

    Och stackare som är så sjuk. Det är ändå roligt att du nästan uppskattar influensa eftersom du får vila, se på eftermiddagstv och bli serverad middag. Jag antar att man måste vara mitt i småbarnsåren själv för att kunna relatera till det :)

    Krya på dig!
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dubbelt tack, Elin! Känns fantastiskt att få bli moster! Barnen längtar så efter att få träffa sin kusin!
      Och det kanske är så, att man mitt uppe i småbarnsåldern nästan uppskattar att få vara sjuk och bli ompysslad. :)
      Hoppas ni har en fin nationaldag, kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)