Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

fredag 26 september 2014

Vi hyllar fredagsmys

Nu är det 20 år sen vi myntade begreppet fredagsmys. Vad förknippar du med det? För visst är det väl något speciellt med fredagar? Då vill man bara vara hemma och mysa. Inte göra något särskilt, bara äta gott och njuta av att det är helg. 

Jag som är föräldraledig på fredagar får alltid lite helgkänsla på torsdagen, såklart. Men det är inte förrän alla är lediga som den riktiga fredagsmyskänslan kommer. 

Idag firade vi med hemgjord pizza och rödkålssallad i uterummet, med en sprakande brasa och överladdade barn. Underbart!


Alla fick välja ingredienser till sin egen pizza. Jag la på allt möjligt gott på min: champinjoner, lök, feta, soltorkade tomater och kronärtskocka. Och massor av mozzarella. Mums för att kunna välja själv!

Ibland har vi glass som efterrätt och kanske popcorn eller chips i soffan. Men idag var alla för mätta för mer matintag.

Vad har du för fredagsmys?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)