Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

fredag 17 oktober 2014

Där får man för att man står och rullar från grunden

Vid middagen igår berättade Anton vad de gjort i skolan. De hade alla fått berätta vad som är deras favoritmat. 
- Och då berättade jag att min favorit är pappas köttbullar och spaghetti. 

Pappas köttbullar? Hemlagade och egenrullade kanske du tänker då. Men nädå, Felix små delikatessköttbullar är det vi snackar om här. Små, frysta, färdiglagade från fabrik. 

Där fick man för att man anstränger sig och står och rullar egna. Fast jag inte ens äter kött. Men neeejdå, jag är inte bitter! 

Jag fortsätter jobbet med att ge barnen bra mat. Och visst, ibland får färdiga köttbullar vara det som orkas med för stunden. Men allra oftast inte.

4 kommentarer:

  1. Haha, min dotter sa nångång att hon tyckte skolmaten smakade LIkA som maten vi lagade här hemma, äldsta dottern var helt chockad.i Ingen skillnad! Då ser man här står man och gör mat från grunden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland kan man undra till vilken nytta...
      Ha en fin helg, kram Maja

      Radera
  2. Ha ha ha känner igen det där. Här älskar barnen morfars köttbullar och morfars hamburgare för de är halvfabrikat och fyllda med en massa skit;) Men hos morfar går det bra för där äter de inte varje dag som tur är.

    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att det är fler som känner igen sig! :)
      Trevlig lördagkväll, kram Maja

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)