Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 27 oktober 2014

Första gången

Oj, nu var det längesen jag var aktiv i bloggandet! Men trots det är det dagligen en massa besök, och det är jag glad för!

Vad har hänt sen sist då? Jo, det har varit första gången som några saker hänt:

~ Anton var på sitt första disco i fredags. Men säkerligen inte det sista. (Oj, vad man sprang på disco när man var liten.) Det var Halloween-tema, såklart. Jag tyckte att han kunde ta på sig någon häftig utklädnad av det vi har hemma (vi har både skelett och monster), men han ville bara vara en fladdermus med hjälp av en svart mantel och svarta kläder. Okej. Ingen sminkning. Men söt ändå.

~ Bästa L var på besök och fick gå på sin första svamptur på säkert tio år. Massor av trattisar fick hon med sig hem.

~ Första vuxensängen ställdes in hos Fabian. Annars har han haft en resårmadrass direkt på golvet. Men nu är det alltså slut på brottning i sängen och damm överallt.

~ Första höstlovet för oss började idag. Det innebär såklart extra ledighet även för mig. Onsdag till söndag. Skönt!

~ Barnens första kryssning. Idag följde de med mormor och morfar på en 24 timmars kryssning till Åland. Först bussresa och sen båttur. Spännande värre! De såg så söta ut när jag vinkade av dem idag. (Och av bilderna som skickats till mig så verkar de ha det toppen!)



~ Första köksspaningen gjordes på både Electrolux Home och IKEA idag. Känner mig helt slut efter det. (Hur ska man kunna välja?)

~ Första riktiga beviset på att det är en bebis i magen. Visst, magen är ju ett ganska bra bevis. Och rörelse har jag känt. Men nu ska även min man få vara med och uppleva. Imorgon väntar ultraljud. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)