Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 14 oktober 2014

Renoveringens eviga frågor

Herregud vilken tid det tar att bygga ut ett hus alltså. Jag har nog lite för dåligt tålamod för detta. Men då är det ju bra att öva sig... Vi har i dagsläget 127 kvm hus och ska bygga till ungefär 50 kvm i en vinkel från huset. 

Förhoppningsvis blir själva utbygget färdigt till jul och renovering av köket tills bebisen kommer i vår. Kommer bli toppenbra när det är klart. Om nu tidsplanen håller...

Så här såg det ut innan utbygget:


Sedan kom grävmaskinen och började med grunden.



Och en dag var plötsligt stommen uppe.




Idag rev de tydligen ut köksfönstren. Det ska bli en annan vinkel på huset, så tyvärr blir inte burspråket kvar.


Det här är utsikten från köket just nu:


Och mitt i allt så har min man förberett för att kunna bredda vår uppfart och även gjort grunden för att bygga ett förråd på baksidan av garaget. Och så börjar vi göra planer för hur köket ska se ut. Nya ritningar görs varje kväll. Kanske skulle vi byta plats på kök och vardagsrum? Eller göra en helt öppen planlösning? Fast nu är vi nog tillbaka till att vi inte tycker det. Att renovera i all oändlighet känns faktiskt inte så lockande...

Jag skulle nog aldrig orka bygga ett helt nytt hus. Alla beslut man måste ta. Och enas kring. Inte lätt alls. Vad ska man prioritera? Vilket golv ska man ha? Hur ska man kunna komma överens? Jag vill inte bli av med mitt piano. Men jag vill gärna ha en kamin. Och ett bakbord. Vilket kök ska man köpa? Ska det vara dyrt med förhoppningsvis bättre kvalitet eller lite billigare så man klarar budgeten? Puh. 

Det är ungefär det jag sysslar med just nu. Om du undrar.

2 kommentarer:

  1. Men oj, det var heller ingen liten tillbyggnad.
    Ja det blir många funderingar och en renovering ställer till det i vardagen när ändå allt ska fungera. Fondväggen ser inte alltför fin ut!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fondväggen funderar vi på att spara, är ju lite läckert med prasslig plast! ;) Nu har vi en likadan plast för ytterdörren. Eller där den satt... Hoppas det blir klart innan snön kommer. Hörde att den redan kommit till Dalarna. Burr!
      Ha det fint, kram!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)