Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 24 november 2014

Den sega musen drar för gardinerna

Vilken mörk dag! Jag känner mig som en seg, grå mus utan energi eller lust att göra någonting. Regnet smattrar utanför rutan och de regntunga skyarna känns alldeles för nära. Kan de inte ge oss lite andrum och luft? Jag tvivlar på att det ens kommer bli ljust idag.

Hade suttit fint med en kopp kaffe eller en snus. Men som gravid så är det ena inte frestande och det andra uteslutet. Istället knaprar jag torkad ingefära och längtar till fredag, när åtminstone jag tänker sätta upp julstjärnor och stakar och lysa upp lite i mörkret. 

Idag är det svårt att njuta av stunden. Istället riktar jag blicken mot datorn och det jobb som måste utföras. Kravställning mot ett IT-stöd, förberedelse inför chefsgruppsmöte, informationsgenerering i VA-processen. Det håller åtminstone tankarna borta från regnet. Tror jag drar för gardinerna. Trevlig måndag, kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Måste bara börja med att jag har varit lite lat med kommentarer ett tag ;) Vad härligt att ni ska få en liten familjemedlem till! Ja du, det där grå täcket som ligger över oss är så energisugande, jag vill ha sol, sol och kanske någon minusgrad :)
    Önskar dig en fortsatt härlig vecka!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pia!
      Jag brukar också ha perioder, då jag kommenterar andra bloggar, och perioder då jag bara läser, eller inte ens det.
      Imorgon tror jag faktiskt att åtminstone Värmland ska få sol och kallt och det är sååå efterlängtat kan jag säga! Alla behöver nog mer sol nu! (Förutom norra delarna av landet, som tydligen haft solrekord under årets november.) Hoppas du också får sol imorgon!
      Sköt om dig, kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)