Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 5 november 2014

Jag fick inte byta däck i år...

Jag undrar vad det beror på? Min man nämnde två anledningar:
1. Jag är gravid. (Feg anledning. Men visst, det räcker väl med ett däck runt magen...)
2. Det gick väl inte HELT strålande sist. (Inte alls, kanske man kan säga, om man är min man. Men vadå, nu kan jag ju det!! Jag kunde väl inte hjälpa att jag var för stark. Okej, det blev kanske för dyrt. Det kan ju vara en anledning.)

Så nu ligger han därute i mörkret och är manlig. Medan jag får tas med två galna barn.
- Nej, ni FÅR inte spela boll i hallen! Snart kommer något gå sönder eller så kommer någon göra illa sig.
- Nähä!
30 sekunder senare vrålskriker Fabian för att han, just det, gjort illa sig.
- Gå in på era rum nu och städa istället! Så får ni se på TV sen!
30 sekunder senare vrålskriker Anton för att lillbrorsan kastat en stenhård boll i hans ansikte.

ORKA! 

Jodå. Men jag är mycket hellre här och myser med barnen (dvs reder ut krig) medan du byter däck i mörkret (dvs får egentid där ute). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)