Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 23 november 2014

Men packa då!

Den här helgen har ungefär varit lik de senaste månadernas. Min man har fixat i utbygget och jag har tagit hand om barnen, maten och städandet. Förutom en liten ändring idag, då jag och mannen åkte till Ikea medan mina underbara föräldrar lekte med barnen. 

Ja, det borde ju inte ta så lång tid att köpa två saker. Visst, det var ganska stora saker, men vi visste ju vad vi ville ha: en bäddsoffa och inredningen till en gå-in-garderob. Hur svårt kan det vara?
 
Ganska, visade det sig. Inte att gå genom butiken eller att enas. Men att få alla varor packade till varuutlämningen. Vi satt och väntade en timme och tio minuter från att vi betalat till att vi fick grejerna. En timme och tio minuter! Vad hände med snabbt och smidigt? Men visst, det tog säkert lite tid att packa 49 (!) kollin. För att bara stuva in det i släpet tog lång tid. Men nu var det gjort. 
 
I helgen har det lagts golv. (I bl.a. bebisens rum.)
 

Och imorgon kommer målaren. 

Några steg närmare en inflyttning i utbygget och vårt nya sovrum. Där vi har satt golv på väggen. Liten cliff-hanger, som jag visar bilder på när det är klart. Förhoppningsvis innan jul. 

Hoppas du haft en fin helg! Inte långt kvar till första advent nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)