Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 25 november 2014

Sol i hjärta

Idag vaknade Karlstadsborna upp till strålande sol. Himlen var klarblå och luften kylig. Vilken skillnad mot igår. På stan runt lunchtid ville nog många ut för att äntligen kunna njuta av solen och se staden från sin bästa sida.



Att ta en solig promenad vid lunch var nästan dagens bästa. Om det inte vore för att idag fyller en alldeles särskild person år. 

En sån där som man kan dela allt med. Som alltid ställer upp. En person som först bara var min mamma, men som sen blev en av mina bästa vänner.  Vi är väldigt lika men samtidigt ganska olika. 

Hon har sin 60-års fest på lördag och förväntade sig kanske inte mer firande än då. Men självklart var vi tvungna att åka dit efter jobbet idag och överraska henne. Jag hade gjort smörgåstårtor och köpt med tårta och blommor. Och min bror kom också, ända från Dalarna. Så där släntrade vi in. Sjungandes. Och sedan njöt vi av mat och fint sällskap. Ända tills barnen spårade ur vid sju och vi fick ta kvällen. 




Så idag var det både sol på himmelen och sol i hjärtat. 

Grattis bästa mamma!

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk vilken solig dag!!!! Helt underbart att se den igen!
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen välkommet! Tror alla blev dubbelt så glada i sinnet, minst! :) Kram Maja

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)