Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

lördag 22 november 2014

Super-Saffranssnurror

Jag brukar vara ganska ödmjuk och inte skryta värst mycket. Men JAG HAR ANTAGLIGEN BAKAT VÄRLDENS GODASTE FIKABRÖD! Jag lovar! Åtminstone om man gillar saffran, längtar lite lagom efter jul och tycker om mandelmassa. Hittade ett recept i morse som också innehåller rivet apelsinskal. Och DET BLEV SÅ SJUKT GOTT! Om jag får säga det själv. (Fabian var väl också med på ett hörn. Men det handlade mest om att snurra själva snurrorna. Och resultatet blev väl kanske sådär. Men han var nöjd och jag fick öva mitt tålamod lite. Win-win.)



Degen blir saftig av både grädde och kesella. Och snurrorna blev söta av mandelmassa men ändå lite syrliga av apelsin. Och köket luktar härligt juligt! Kan varmt rekommenderas. Tror nog det är det enda jag kommer äta fram till jul. Eller okej då, kanske inte riktigt. Men det är fan nära. 

Receptet hittade jag här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)