Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 4 januari 2015

Gratis friskvård

Att vara hundvakt och julledig kan vara det bästa som hänt min kropp just nu. Mycket vila, yoga och framförallt många promenader. Runt tre promenader per dag med vovven har gjort mig mycket rörligare och piggare. 

I höstas började jag få ont i höfterna och känna mig tung av graviditeten. Kroppen började känna av att det var tredje gången jag bär ett barn och magen har ju hela tiden varit stor. 

Men nu alltså. Jag känner mig pigg av all luft och smidig av all rörelse. En timmes promenad är ingen match och jag bara njuter av att orka gå. 

Nu är det ungefär tre månader kvar tills förlossningen och jag tror att jag tjänar på varenda steg jag orkar ta innan. Därför har jag bestämt mig för att fortsätta med promenaderna även efter att hunden åkt hem. Jag hoppas verkligen att det går att hålla i det. Så länge jag jobbar så kan jag ju ta en promenad på lunchen. Och det är faktiskt inte många arbetsveckor kvar nu. Åtta-nio stycken. Sen blir det ännu mer vila, yoga och promenader.

Jag pratade med en granne som gått upp väldigt mycket med tredje barnet. Bauta-mage och ansamling av mycket vätska i kroppen. Känns som om risken finns att det händer mig med. Så jag ska ta hand om mig. Och tänka på att det är ingen som tackar mig för att jag försöker jobba så länge som möjligt, laga avancerad mat från grunden hela tiden eller bara ta hand om barnen. Ingen. 

Det är jag själv som ska orka ända fram, föda ut barnet och sedan återhämta mig efteråt. Det ska jag inte glömma.

Måste bara bjuda på den här bilden så ni förstår vad jag menar med stor mage. 

2 kommentarer:

  1. Men en fin mage! Det är liksom bara en bula mitt på, annars är allt som "vanligt". Men det är bra det att du tar tiden att stärka dig själv.
    Varma kramar /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cia! Ja, det är skönt att jag ännu inte samlat på mig någon vätska, eller onödiga reserver! Kommer väl så småningom...
      Ha det fint, kram Maja

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)